tisdag 9 maj 2017

Små blommor

Vad glad man blir när man hittar blommor som blommar allt vad de orkar trots att vädret inte är det optimala.
Häromdagen fann jag en ganska stor samling scillor (scilla forbesii) som helt plötslig börjat växa utanför tomten. De måste ha spridit sig från vår tomt för jag vet att jag satt några lökar för ett antal år sedan.
I övrigt går det lite sakta ute i trädgården men när väl värmen och regnet kommer då lär det explodera. En del björkar - som växer på gynnsamma platser - har redan börjat grönska.

Har varit på Björkbacken idag med väntjänsten. Som alltid en tacksam uppgift. Nu är det tre veckor kvar sen får vi sommarlov. I morgon ska jag träffa mina "gamla" arbetskamrater. Det blir kul.
  • "Kloka bin undviker vissa blommor." Kinesiskt talesätt
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar