måndag 24 april 2017

Resa

Lagen om alltings jävlighet - ursäkta uttrycket men nu har SMHI utfärdat en klass 1 varning för snöfall och hård blåst när vi ska fara till Arlanda för vidare befordran till Reykjavik.

För några år sedan var det Island som ställde till det när Eyjafjallajökul spydde ur sig rök och vi fick ställa in vår resa till Madeira.

Nu hoppas jag att det inte blir lika drastiskt utan att snön snabbt smälter undan på vägarna. Men visst, vi får se till att vara ute i god tid.
Jag kommer inte att skriva någon blogg under vår resa, men jag kommer att lägga upp en del bilder på Facebook.
När vi är hemma igen ska jag berätta här på bloggen och visa bilder. Nu tar jag ledigt några dagar och ägnar mig åt en resa som jag länge har velat göra.
  • "Det är omständigheterna som styr människan, inte människan som styr omständigheterna." Herodotos 484 f. Kr - 425 f. Kr. Grekisk historiker
Vi hörs!
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar