fredag 21 april 2017

Aprilväder

I dag har vi typiskt aprilväder. Ömsom sol och ömsom snö/hagelbyar. Vinden är kraftig så det känns riktigt kallt.
Rätt som det är blir himlen alldeles svart, sen, efter en
liten skur, så kommer solen tillbaka
Jag hade tänkt att underlätta lite för min dotter som ska vattna mina blommor när vi är borta - så jag funderade på att hänga ut mina hängpelargoner  i växthuset. Jag kollade in väderprognosen för 10 dygn på SMHI. Det skulle kunna bli kallt på nätterna så det får vara. Det skulle ju vara förargligt om de frös.
Tomaterna kommer så fint liksom dahliorna som jag förgrott inne i hinkar. Potatis har jag satt i en dubbel hink och det ser faktiskt ut som om vi kan få färskpotatis till midsommar. Gurka och annat får jag så när vi kommer hem.

  • "Dåligt väder ser alltid värre ut genom ett fönster." John Kieran 1892 - 1981. Amerikansk författare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar