fredag 7 april 2017

Vårarbete

En ullig och fin fröställning till en
Gullklematis
Man måste ju börja någon gång - med vårarbetet i trädgården menar jag. Jag började idag med att klippa ner torra klematisar och andra torra perenner men det är mycket kvar än. Jag fortsätter när lusten faller på eller om den inte gör det - när jag känner mig tvungen.
En skottkärra förslår ju ingenting men en
släpvagn slukar en del.
Mitt stora Olivträd och mitt Kalomodinträd planterade jag om i ny jord och tomatplantorna planterades i större krukor. De får stå i Blomrummet fram till i början av maj då jag hoppas kunna ställa ut dem i växthuset.

Maken har skiftat till sommardäck på svärfars bil medan min bil nog får vänta en vecka ytterligare.

 
 
Efterfrågan på ägg börjar bli stor nu så här strax innan påsk och vi levererar efter bästa (hönsens) förmåga. Fin skylt har vi i alla fall.
  • "Livet är inte till för att vi ska klaga utan för att känna oss nöjda." Henry David Thoreau 1817 - 1862. Amerikansk författare
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar