måndag 3 april 2017

En utflykt

Jag och maken åkte hem till min syster i Hedemora i går. Vi åkte förbi vår (före detta) sommarstuga och tittade på den på håll. Det var precis sig likt - i alla fall på håll. När vi passerade Romme Alpins skidanläggning så förundrades vi över hur otroligt mycket folk det var som var där för skidåkning. En fantastisk anläggning.
Väl hemma hos min syster så var det vår istället för vinter, och visst märks det att Hedemora ligger längre söderut än Almo. Det blommade så fint i rabatterna och ett blåsippsbestånd som växte bredvid hennes entré, hade spritt sig så jag kunde få med mig en tuva till min blå/vita rabatt på Hansgården.
På hemvägen åkte vi över Husby och St. Skedvi - en liten lugn väg som snirklar sig genom små byar alldeles vid älvkanten. Det var trevligt med en utflykt och vi kom hem nöjda efter en fin dag.
 Min syster Margareta
  • "Belåtenhet är naturlig rikedom, lyx är artificiell fattigdom." Sokrates 470 f. Kr - 399 f. Kr. Grekisk filosof.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar