fredag 30 december 2016

Proppmätt

Jag sitter här i Hansgården och skriver. Det är 3,5 timme sedan Ehab och Baroa´a bjöd på lunch i sin lägenhet i Svärdsjö. Jag är proppmätt!
Direkt när jag kom så bjöd de på arabiskt kaffe med mycket små kakor. Sen blev jag visad lägenheten, jag och Baroa´a pratade medan Ehab lagade mat.De bjöd på små vindolmar, helstekt kyckling med nån form av matvete, lammspjäll och köttfärs med potatis och tomater, sallad, syrade grönsaker, inlagd gurka (STARKT) och en sorts tzatsiki. Till detta åt vi ett arabiskt bröd och drack vatten och Loka. Alltsammans var så fantastiskt gott men mycket mer än jag är van att äta.

De var så glada att jag kom och stolta att få visa upp sitt hem. Folk från kyrkan hade varit och hjälpt dem att sätta upp gardiner och lite annat samt fyllt på med en del möbler. De var så tacksamma.



Lilla Rittals rum är lika stort som rummet de hade på Siljansnäs hotel men hon leker inte gärna ensam. Hon är för van att ha sina föräldrar tätt inpå sig, men det blir säkert bättre.
 
Vardagsrummet eller salongen som de säger är ett jättefint rum med balkong och ett litet burspråk. Sen är det sovrummet och en toalett/dusch. Tvättstuga har de i källaren
 
Det var en trevlig dag och det var roligt att se hur fint de fått det. Tyvärr känner de sig lite ensamma men det blir säkert också bättre bara de lär känna lite folk.
 
  • "Att vänta är värre än att veta. Sorg renar hjärtat, ovisshet söndrar själen."
Nu önskar jag er alla ett Gott Nytt År!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar