måndag 5 december 2016

Att klara sig själv

2:dra advent har passerat och jag bakar vörtlimpor för glatta livet. UTAN russin. Det blir bäst så. Det är gott med lite smak på brödet och det luktar så gott här hemma också.
Idag åkte jag in till Leksand och tvättade bilen. Bäst att passa på när det är varm grader.
Vårt mellanbarnbarn Noah är ensam hemma idag. Han var inte riktigt kry i morse. Han tyckte det var mysigt att få rå sig själv, så han ville inte komma och äta lunch med farfar och mig.
Han ringde i alla fall och talade om att han ätit hemma och så sa han "Du farmor det har hänt en sak som jag aldrig har hanterat förut", "Singha (katten) har spytt i soffan". Jag talade om för honom hur han skulle göra och sa att han fick ringa om han tyckte det var äckligt, men han har inte hört av sig. Bra kille klarar det mesta själv.


Jag tog fram vårt gamla Monopol-spel. Tänkte att det kan vara nåt att pyssla med under juldagarna. Såg att det kostade 16,50 när det köptes. Kanske nån gång i början 1960-talet. Idag kostar ett spel 299 kronor.
  • "Det har sagts att vi endast behöver tre saker här i livet; någonting att göra, något att se fram emot och någon att älska." Fran Lebowitz
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar