torsdag 15 december 2016

Det närmar sig.....

Vädret har varit fantastiskt sedan jag gnällde häromdagen. Minus 9 - minus 13 grader och strålande sol. På nätterna har fullmånen lyst så det har varit alldeles ljust - både ute och inne. Fantastiskt!
"värmen" från älven stiger som moln över åkrarna i Tibble
Min tid - sedan sist jag skrev - har varit fulltecknade. Dels har jag lagat mat åt sonen med familj så de slipper stå och laga mat när de kommer hem vid 18-tiden. Laga mat tycker jag om så det är inga problem, nu behöver de bara fixa potatis/ris och nån sallad. Det känns att de verkligen uppskattar det.
Sen håller jag på med de sista förberedelserna inför Ehab, Baroa´a och Rittals flytt till Svärdsjö.  I tisdags var det IKEA som fick ett besök och i går var det Källan second hand i Siljansnäs och Pingskyrkans second hand i Leksand som vi besökte tillsammans. Nu verkar de ha det mest nödvändiga. Sängar, soffa och köksbord sen lite köksprylar så de kan laga mat, äta och dricka.
I morgon bitti går "flyttlasset" och det ska bli så spännande att få se dom installerade i sin lägenhet.
Därefter tror jag att jag tar jullov. Det känns att "tanten" börjar bli gammal, men att hjälpa människor som verkligen behöver hjälp, det ger en styrka.
  • "Vänlighet föder vänlighet." Sofokles 497 f. Kr - 406 f. Kr. Grekisk dramatiker och tragediförfattare.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar