tisdag 20 december 2016

Rörigt och slaskigt

Jaha, så var det jul igen - snart i alla fall. Det märks på vädret. Snön regnar/töar bort och det är slaskigt. I förmiddags var jag in till Leksand och passade på att handla åt mig själv före den värsta julhetsen. Parkeringarna är överfulla och man måste åka runt hela noret för att komma dit man ska. Inte kul alls. Jag pratade med en chaufför till en brödbil och han var riktigt less. "Det är igenkorkat överallt, och folk är desperata och parkerar till och med framför lastkajerna".
Det sista, så som mjölk och grädde, det köper jag på torsdag när jag handlar åt svärfar. Sen får det vara klart.

Ehab och Baroa´a har nu installerat sig i Svärdsjö och de skickade ett kort på Rittal där hon provar sin barnstol vid köksbordet. Efter julhelgen, så åker jag nog dit och hälsar på.
 
  • "Bättre oordning än ingen ordning alls."
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar