måndag 26 december 2016

Problem med bredbandet - igen.

Det blåser rejält ute. Tågttrafiken stängs av och vissa utsatta broar stängs också av. I alla fall i södra Sverige och vid kusterna. Hos oss får vi bara känna på stormens utkanter - tack och lov.

Julen flöt på lugnt och skönt. Min syster är på besök och i går var dotter och måg här och åt lunch. Nu förbereder vi oss på en familjemiddag hemma hos sonen och hans familj. Det har blivit en tradition som vi verkligen gillar.

Nåt som jag däremot inte gillar är "kravvel" med bredbandet. Det har inte varit sig likt sedan ledningarna grävdes av i samband med avloppsdragningen. Väntar bara på att vi ska få ett meddelande från IP-Only där de säger att allt som har att gör med fibern nu är hopkopplat och klart.

Jag kollade lite priser inför inkopplingen och det visar sig att jag spar 727 kronor om jag sammanför bredband, fast telefoni och TV, på samma bolag. I det här fallet Boxer. Det känns ju riktigt bra.
  • "Jag är antagligen Nordens lyckligaste människa. Jag har fått allt här i livet - t.o.m. några kilo för mycket." Margit Sandemo. Norsk författare.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar