onsdag 7 december 2016

Skitväder

Vädret är så omväxlande. När man går och lägger sig en kväll är det minus 6 grader och när man vaknar så är det plus 2. Jag tycker inte om det. Det tar på humöret och bilen blir lortig på en gång.
 Jag var och tvättade min bil i måndags och hemma så dammsög jag ur den och torkade av alla dammiga ytor. I dag efter en tur till Clas Olsson så är den smutsig igen - i alla fall på utsidan.

När jag lämnade in mitt bord till grannen för ommålning, så lämnade jag också en gammal byrå som stått i sommarstugan. Han målade den i samma marmorering och jag är lika nöjd med den som med bordet.
Byrån före.....
..och efter
 
Reklam på TV är ju ett gissel. Tråkigt och tjatigt så därför tar jag fram min iPad och lägger en patiens under reklamavbrottet och om jag inte gör det, så kan man ju leka lite med sin iPhone.
 

Nu ska jag ta och skriva lite julkort.
  • "Tappar du lusten till lek, då tappar du livet."  André Bjerke 1918 - 1985. Norsk författare och översättare.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar