lördag 3 december 2016

Glädje

I går hälsade jag på mina vänner på flyktingboendet. De sken som solen och jag såg att det riktigt spritte av lycka hos dom båda.
De stod på tur på en lägenhet på 3 rum och kök utanför Falun. På måndag eller tisdag skall de åka och titta ordentligt på den och eventuellt skriva kontrakt. De var överlyckliga. 3 rum!!!! och ett kök!!!!! ja det är bara att hoppas att allt går i lås. De hade också fått låna en bil. En kompis hade två bilar och då har de fått låna en tills vidare. En Volvo kombi. Ni förstår väl vilken lycka.
Det är underligt. Vi talar engelska med varandra. Ehab och Baroa´a ganska bruten sådan men hur det än blir så kommer vi in på mycket intressanta diskussioner. I går diskuterade vi skillnaden mellan shiamuslimer och shiitiska muslimer. En ganska svår diskussion men vissa delar kan man förstå. De berättade också om Koranen och hur den liksom Bibeln förespråkar kärlek mellan folken.
Vacker solnedgång strax före kl. 16
Jag lämnade ett gammalt billigt IKEA bord till vår granne Börje, för ommålning. I går fick jag hämta det. Jag är mer än nöjd med resultatet.
Ett "marmorbord"
Just nu börjar det lukta gott i Hansgården. Det är mina två Vörtlimpor som ska tas ut ur ugnen.
  • "Den högsta glädjen ligger så nära smärtan att den som smärtan har sina tårar." Alexander Dumas d.y 1824 - 1895. Fransk författare.
Trevlig helg!
Vi hörs!

1 kommentar:

  1. Åh så fint bordet blev! Kul för dina vänner att dom kan få större.

    SvaraRadera