onsdag 28 september 2016

Mat och sömnad

Det känns lite höstlikt idag. Fortfarande varmt och skönt men blåsigt. Jag passade på att tvätta lite av makens arbetskläder som är lite tjockare. Nu är det en chans att få dom att torka i blåsten.

Jag hade bestämt igår när jag var och handlade, att det skulle bli en "matlagardag" idag. Så jag började med en soppa (det blir älgjakt snart) på sötpotatis och morötter. Fortsatte med 2 st. kålpuddingar och kokade en Värmlandkorv. Det hela avslutades med ett par äppelkakor. Nu ska det bara svalna av och sen ska det in i frysen. Jag känner mig faktiskt riktigt nöjd med mig själv.
I går kväll gjorde jag nästan klar min del av ett sömnadsarbete till syföreningen, det var ett broderi på ett tyg som Siv Kungs ska förvandla till ett förkläde. Nu ska jag "bara" ta bort all stramalj - ett riktigt skitgöra, sen lämnar jag över till henne. Vi samarbetar i lite av varje jag och Siv. I dag kom hon hem med två små plädar som jag skänkt till syföreningen tillsammans med ett mönster. Av dom har hon gjort två ponchos. Dom blev riktigt snygga och ska säljas på den årliga auktionen.
Sköna ponchos att lägga över axlarna i vinter....
kan bäras med eller utan skärp.
  •  "Det spelar ingen roll hur långsamt du går, så länge du inte stannar." Konfucius 555 f. Kr - 479 f. Kr. Kinesisk filosof och religionsstiftare
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar