fredag 16 september 2016

att komma igång så smått

I dag kändes det ganska bra med förkylning och hosta så jag bestämde mig för att gå ut och plantera mina lökar och ta itu med åtminstone 1 av landen.
Lökarna kom ner tillsammans med lite benmjöl och sen planterade jag två plantor av Åbrodd framför min vita Clematis. Nu upptäckte jag ju att det är ganska tomt i framkanten på min blå/vita rabatt, så jag har skickat efter 2 plantor med Brunnera macrophylla "Frost" (blå Förgätmigej) och 2 plantor av Brunnera macrophylla "Jennifer" (vit Förgätmigej).
 
 
Tillsammans med dessa 4 ska jag även plantera en blomma som jag redan har (på ett annat ställe) och jag har funderat hela förmiddagen på vad sjutton den heter och nyss ramlade polletten ner:
Gentiana acaulis "Alpgentiana".
 Sen tog jag hand om en "uppkomling". En Clematis som - rätt som det var - kom fram ur buskarna bredvid brokvisten. Nu har den fått mera svängrum runt fötterna och en liten spalje att stödja sig mot.
Hann också med att baka en filmjölkslimpa och göra en liten Janssons frestelse, men nu är orken slut för idag men jag är nöjd med det som blev.
  • "Livet är inte till för att vi ska klaga utan känna oss nöjda". Henry David Thoreau 1817 - 1862. Amerikansk författare.
Vi hörs!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar