måndag 19 september 2016

Dimmigt

Dimman låg tät över åkrarna i morse och det var så fuktigt att det såg ut att ha regnat i natt. För en timme sedan (14-tiden) så skingrades emellertid dimman och solen kan nu värma igen.

Jag fick för mig att tvätta fönstren på verandan och det är nu gjort. Tyvärr så är de så gamla och repiga så man ser nästan ingen skillnad men det är ju det här mentala. Jag vet i alla fall att de är tvättade. Dekorerade samtidigt med lite rönnbärskvistar. Dom lyser upp så fint.
Tog också fönstren i köket och satte upp mina fina Jobsgardiner - dom med röda rönnbärsklasar på. Nu är det höstfint - i alla fall där och på verandan.

Mina sommardahlior har blommat över och skulle väl ha varit uppgrävda men eftersom jag är pensionär, så får det vänta ett par dagar.
Det blir lätt så. Det man inte hinner (vill) göra med detsamma, det skjuter man upp till en annan dag. Underbart!
  • "Låt oss aldrig förhandla av rädsla, men låt oss aldrig vara rädda för att förhandla."  John F. Kennedy 1917 - 1963. Amerikansk president 1961 - 1963.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar