onsdag 14 september 2016

Fiskpedikyr

När vi var i Parga, så gjordes det reklam för s.k. fiskspa, på ett par ställen. En kväll när vi var ute och promenerade så bestämde jag mig för att prova på lite fiskpedikyr.
Jag fick gå in och sätta mig vid en tvättho där man tvättade av mina fötter. Sen fick jag gå och sätta mig vid ett "akvarium" som var fullt med små fiskar. Jag måste erkänna att det kändes lite pirrigt att stoppa ner fötterna i fiskgyttret. Det kittlade och var lite obehagligt till att börja med men efter en stund så kändes det helt OK. Visst kittlade det, speciellt när de var mitt under hålfoten och nafsade.
Doktorsfiskarna - som de kallas - har inga tänder utan suger bort döda hudpartiklar och ska vara speciellt bra för de personer som har psoriasis.
Jag tror inte att jag kommer att gå på fisk spa så där värst många gånger, men det är alltid roligt att vara en erfarenhet rikare.
  • "Den som försummar att dricka ur erfarenhetens källa, kommer att dö av törst i okunnighetens öken." Ling Po.  Kinesisk skådespelerska
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar