söndag 18 september 2016

Lite shopping i Bäsna

I Hansgårdens trädgård har vi röda- och svarta vinbär och en krusbärsbuske- Gröna krusbär. De enda som gillar dom är maken och så fåglarna. Jag tycker de är så sura och har väl på sin höjd kokat nån kräm på dom.
Häromdagen så blev vi "tjejer" på syföreningen, bjudna på en kaka med röda krusbär och den var så god. Smakade nästan som geléhallon så igår åkte jag till Bäsna trädgård och "shoppade". Jag köpte en Krusbärsbuske - röd. Vi bytte ut den gröna och nu hoppas jag på god tillväxt med mycket goda bär.
När man är i Bäsna trädgård så "måste" man ju gå runt och kolla lite och så här på hösten så är det ju lite rea också. "Köp två- betala för en". Jag köpte 2 pioner. En röd och en vit. Nu är de planterade tillsammans med en tyst bön om att de ska växa och bli stora.

Paeonia lactiflora "White wings"


Paeonia lactiflora " Red charm"

  • "Alla morgondagens blommor finns i dagens fröer." Indianskt talesätt
Vi hörs!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar