lördag 25 juni 2016

Midsommardag

Tänk att midsommaraftonen i år blev så varm och skön. Vi åkte till Kaggänget vid lunchtid där det var dukat inomhus - tur nog. Inte för att det kom något regn, men för att det nog hade blivit alldeles för varmt att sitta ute mitt i solen och ätit. Nu blev det perfekt. Lagom svalka och ingen som fick solen i ögonen. Det är ju skitsaker egentligen men som sagt att sitta inne i en helt öppen lada - det var perfekt.
Mycket god mat och dryck serverades och efter avslutande kaffe med jordgubbstårta så blev det en tipspromenad runt "Lera". Jag och dottern gick först och satte upp alla lappar sen gick jag och maken en runda till och svarade på frågorna. Det passade bra med en rejäl promenad så maten fick sjunka.

Senare på kvällen blev det mer mat men nu i form av grillat kött med tillbehör. Den måltiden avslutades med kladdkaka med bär och vispad grädde. Jag tror jag gick upp ett par kilo.

Det blev inte så sen kväll för mig och maken utan vi gav upp före  midnatt. Nu idag väntar majstångsresningen här hemma i byn där jag i år igen, ska hålla midsommartalet.
Kanske inte det optimala sättet att hissa flaggan
på.
"Den första som åt ostron var en modig man." Jonathan Swift 1667 - 1745. Engelsk satiriker och författare.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar