torsdag 23 juni 2016

Förberedelser

Dan före midsommarafton. Jag åkte till Sollerön tidigt i förmiddags och köpte en låda jordgubbar. Sen handlade jag lite mjölk och grädde. Skönt att inte behöva åka in till Leksand för där antar jag att det är mer eller mindre kaos med alla hitkomna turister och andra som ska handla förnödenheter inför helgen.
Nu börjar det likna nåt
Jag och maken festade på en pizza till lunch. Bra att ta till när man inte har lust att laga mat.
Jag hade fullt upp med att förbereda inför morgondagen med fest hos dotter och måg på Kaggänget.
Jag tänkte bjuda på "Lax- & räkbakelser" och en tårta med jordgubbar och vit chokladmousse. Det mesta är nu förberett och det blir bara att dekorera och fixa det sista innan vi åker dit.
Den vackraste rosen i Hansgården. Rosa moyesii "Geranium"

  • "Du lindar av olvon en midsommarkrans  och hänger den om ditt hår.
    Du skrattar åt mångubbens benvita glans,
    som högt över tallen står.
    I natt skall du dansa vid Svartrama tjärn  i långdans, i språngdans på glödande järn.
    I natt är du bjuden av dimman till dans,  där Ull-Stina, Kull-Lina går." 
    Rune Lindström 1916 - 1973. Svensk manusförfattare och skådespelare.


Jag vill passa på att önska er alla en riktigt skön midsommar!
Vi hörs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar