torsdag 16 juni 2016

Äggproduktionen igång

Åh vad fin dörren blir. Den som vi håller på att måla. Jag måste erkänna att jag var liiite skeptisk till färgerna, men efter att ha skrapat och sett att de här färgerna faktiskt har varit på dörrarna tidigare, så bestämde vi oss och jag tror inte att vi kommer att ångra oss. Nu ligger de på tork efter en första målning. Nu återstår ytterligare 2 strykningar, sen ska samma procedur göras på andra sidan.

I väntan på eventuellt regn nu under eftermiddagen, så tog jag och bakade lite vetelängder.

Barnbarnet Edvin hälsade på när han klippt grannens gräsmatta. Vi fikade tillsammans och han hjälpte mig och maken att binda upp en stor rosbuske som började fläka ut sig. Bra med stora pojkar till hjälp ibland.

Äggproduktionen har kommit igång så nu finns ägg både ute i skåpet och inomhus. Välkomna!

  • "Den som vill ha ägg får finna sig i kacklet." Latinskt ordspråk
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar