onsdag 8 juni 2016

Åska och jobb

I går kväll kom urladdningen. Åska, rejält med regn och sen omslag till kyligare väder och kraftiga vindar. Regnet var i och för sig bra eftersom det var riktigt torrt i marken men kylan och blåsten kunde vi gott vara utan.
På förmiddagen idag var jag och flera andra, uppe i prästgården och gick igenom schemat för årets upplaga av "Vägkyrkan".  I år ska vi tjänstgöra mellan den 11 - 31 juli. Det kan vara riktigt intressant att vara i kyrkan och träffa olika människor. De dagar när det inte kommer en enda person, är inte riktigt lika roliga.
Under eftermiddagen har jag tagit mig an våra gamla pardörrar som går in till verandan. De har blivit så fula i färgen så de måste skrapas och målas om. I dag har jag jobbat med en värmepistol på den ena dörren och i morgon ska jag väl försöka jobba på samma dörr fast med sandpapper.
Det finns då att göra - hela tiden.

  • "En destination är aldrig en plats, utan ett nytt sätt att se saker." Henry Miller 1891 - 1980. Amerikansk författare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar