lördag 18 juni 2016

Full arbetsdag

Vi har varit borta i Flaxan idag - maken, jag och min syster. Det finns så mycket att rensa så hälften vore nog.
I dag hade vi med en släpvagn så maken kunde plocka ihop virke och annat stort. Det blev ett helt lass.
Jag gick igenom skåpen i köket och min syster tog hand om lådor och bokhylla inne i rummet.
Samtidigt som man sorterar ut - Ingrids - Maggans, så ska man källsortera också. Det blir mycket påsar, om man säger så, men det är ju ganska lätt när man kommer hem. Nu står "mina" kartonger ute i uthuset i väntan på ytterligare sortering. Spara - slänga - loppis - Källan.

När vi kom hem så det första vi såg när vi skulle svänga in på Mor Brittas gattu, var en av våra nya hönor. Jag fick hoppa ur bilen och fösa in henne på vår tomt där vi kunde återbörda henne till de andra.
Bildresultat för hönor
Det andra som vi såg var att vår granne varit här och gjort en andra strykning på dörrarna. Det var snällt tycker jag.

Nu ska maken lasta av släpvagnen men sen blir det inte nåt mer idag. Vi känner oss rätt nöjda med dagen.
  • "Ingen kan hjälpa alla, men alla kan hjälpa någon."
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar