tisdag 21 juni 2016

Hemarbete

Mäklaren ringde i morse och sa att det inte blir någon fotografering vid sommarstugan förrän efter midsommar. Det var jätteskönt. Det finns ju en hel del att stå i härhemma också inför helgen. Vi vill ju också ha solsken, och då ser det faktiskt mer lovande ut efter midsommar än före.

Efter det beskedet så var det bara att sätta igång. Eftersom vi har ganska så många ägg, så började jag  att baka och det ena ledde till det andra. När jag till slut gav upp, så hade det blivit 1 sorts kakor, skorpor, bullar och en toscakaka. Emellan de olika sorterna så hann jag med att städa 2 toaletter samt stryka en del tvätt. Nu känner jag mig nöjd och tänker inte göra mer i dag.

I morgon åker vi nog till Tibble, istället för på torsdag. Midsommarturisterna har redan börjat komma och det är mycket folk på Noret så det bäst att passa på.

På torsdag blir det en tur till Sollerön för att köpa deras jordgubbar. Det är absolut de godaste "gubbarna" man kan få tag på.
 
  • "Kaffe må vara gott, men jag vet något som är ännu godare, sa flickan och putade med munnen." Svenskt talesätt
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar