onsdag 15 juni 2016

Hönsstrid

Var till sommarstugan igår tillsammans med min syster. Vi träffade en mäklare och började så smått plocka ihop. Det blev mest kläder/skor. Möblerna får vänta till efter visning - tror jag. Vi får se vad mäklaren säger.
Det finns mycket annat att plocka ihop i väntan på försäljningen. Maken har en hel del virke liggande under huset och en hel snickarbod ska gås igenom och sorteras. Ja nog kommer det att bli en hel del jobb framöver.
Här i Hansgården är det mest maken som jobbar. Han har slitit med våra verandadörrar och nu har vi fått hjälp av grannen som varit målarmästare i många år. Tacksamt med hjälp och råd, men ibland vill man göra saker i sin egen takt.
Dörren som den var innan allt arbete.
Själv var jag och fick massage i går förmiddag och är därför ganska så öm i nacken idag. Jag har en envis muskelknuta som har gjort att jag gått med värk i axlar och nacke. Nu hoppas jag att den är på väg att mjukas upp. Kanske behövs det ytterligare en knådning. Vi får se.

Strider i hönsgården har också ställt till det. Det är de unga som mobbat en av sina kompisar. Igår hittade maken henne med ett stort blödande sår på halsen. Nu måste vi ha henne isolerad. I alla fall tills dess att såret läkt ihop. Elakingar!
Jag kanske ska visa hönsen den här bilden
på vad som kan hända
  • "Det bästa medlet mot vrede är en smula eftertanke." Lucius Annaeus Seneca 4 f.Kr - 65. Romersk filosof och dramatiker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar