tisdag 29 september 2015

Små troll och kryddgrönt

I dag är jag glad! När jag kom hem från gymnastiken idag, så stod det en dunk med en skvätt avfettningsmedel på verandan. Bilen var på verkstaden, men när jag fick hem den, så sprayade jag på medlet - och skiten rann av! Helt fantastiskt. Nu är den lilla Golfen så blank och fin igen och jag känner mig riktigt nöjd.

Alla kryddor är nu nerklippta och om en stund så ska jag hacka sönder dom och frysa in. Det blir fint att ha till vinterns kokkonster.
Slät- och krusbladig persilja, vanlig gräslök, kinesisk gräslök
och oregano
Små lurviga troll som klättrar upp efter väggen.
Det är Gullklematisens fröbollar.
  • "Livet måste levas framåt men kan bara förstås bakåt." Sören Aabye Kierkegaard 1813 - 1855. Dansk filosof och teolog.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar