måndag 14 september 2015

Fiber och vackra blommor

Semestern är slut och det börjar fyllas på i almanackan. Idag var det syföreningen som hade sin första träff efter sommaruppehållet. Det är trevligt att träffa alla igen och att sätta i gång med lite nya projekt.
 

 Fick plocka in tvätten eftersom regnet hänger i luften och det är svårt att få någonting torrt. Egentligen skulle jag ha varit ut i trädgården och rensa upp lite bland blommorna, men jag har ingen lust - idag. Hallonlandet ska ju också gallras ur även om det inte är så många kvistar som ska bort, men det ska då göras i alla fall. Det som är kvar i odlingslådorna ska också ses över så visst finns det lite pyssel.
I kväll är det möte uppe i Sockis angående fiber i Siljansnäs med omnejd. Som tur är så kan man lyssna på mötet på datorn så det ska jag göra. Sonen Anders åker upp och håller ställningarna på plats och det är bra. Han är ju dessutom mycket mer kunnig i ämnet än vad jag är.

Den här vackra blomman hittade vi på den torraste och kargaste åkern bredvid hotellet. Senare såg vi att den kom upp direkt ur sanden i kanten på badstranden. Jag har letat som en tok för att hitta dess namn och nyss så fann jag det. Internet i kombination med blomböcker är en oslagbar kombination om man bara har tålamod.

Strandlilja (Pancratium maritimum)
  • "Så tätnar nattens mörker över ön, endast havet mullrar. Nirvanas muller." Knut Hamsun 1859 - 1952. Norsk författare. Nobels litteraturpris 1920.
Vi hörs!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar