onsdag 23 september 2015

Klart!

Så var det då klart att byarna Siljansnäs, Almo och Alvik får fiber. Det blev klart i eftermiddags. Då konstaterades att 400 anmälningar inkommit och det kanske blir fler ändå.
Vid stormötet i Siljansnäs trodde man att man skulle kunna starta så smått innan tjälen gått i backen. Information kommer.
Jag har kokat lingonglögg i dag och den blev riktigt god. Jag tänkte ha några flaskor att sälja på syföreningens auktion. Den innehåller bara lingon, vatten, socker och kryddor - alkoholfri alltså. Vill man ha den starkare så kan man ju hälla i en skvätt med vodka. Själv gillar jag alkoholfri glögg bäst.
Var också iväg och hämtade ut ett nytt strykjärn som jag beställt på nätet. Mitt gamla var så svårt att fylla med vatten och så tog det slut på en gång för det läckte. Nu kanske det blir lite roligare att stryka tvätten.
  • "Att komma försent till en fest är som att hoppa på en karusell i full fart."
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar