fredag 18 september 2015

Glada höns

Ni må tro att hönsen blev glada i morse när maken gav dom limpan som jag bakade i går. Jodå, den misslyckades och receptet är nu slängt.
I stället så tog jag och bakade en sats med grötbröd i förmiddags. Det brödet bakade vi när jag gick på Snöå Lanthushållsskola och receptet är från 1920-talet. Det var ett bra sätt att ta hand om de grötrester som blev över efter frukosten. Här hemma blir det inga sådana rester så det blir till att koka en ny gröt och baka på. Gott är det hur som helst.

Ytterligare ett fönster blev det också och det känns skönt. Annars känner jag mig lite smågrinig. Jag har ont i mitt knä när jag stödjer på det och jag tycker att det hämmar mig i allt jag vill göra.
Nåja nu ska jag inte göra så mycket mer idag så benet får vila lite.

Den här fina figuren hade städerskorna på hotellet - där vi bodde på semestern - gjort av rena handdukar. Sen hade dom satt på den makens glasögon och ställt min bok framför. Riktigt kul.
Maken ville inte vara sämre utan nästa dag fixade han till en figur han också. En något enklare variant - om man säger så.


  • "Ju djupare känsla, desto större smärta." Leonardo da Vinci 1452 - 1519. Italienskt universalgeni
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar