onsdag 16 september 2015

Det är mycket nu

Syföreningen i måndags, väntjänsten i går och i kväll blir det extra insatt församlingsråd. Det är mycket nu!

Jag har börjat att ta reda på lite pelargoner. Det ska nypas skott som förhoppningsvis kommer att bli fina plantor till nästa sommar. Men när man håller på så där, så dyker det hela tiden upp mer saker som ska göras. Torka fönster till exempel och sätta upp nya gardiner. Det blev bara köket idag eftersom jag också började gå igenom gamla kläder. Jag tyckte det passade bra när jag ändå höll på att lägga undan sommarkläderna som vi haft med oss på semestern. Ja ni ser det ena ger det andra och så till slut har nästan hela dagen gått.

Det har mulnat på bra nu i eftermiddag. Få se vad det blir till i morgon. Jag läste att det ska komma in ett oväder som man kallat "Henri" . Det har framkallat stor förödelse i Norge och väntas nu komma hit till oss. Ja, höstoväder brukar vi ju ha men vi hoppas det har tappat i styrka när den passerar här.

  • "Somliga människor är födda till att lyfta tunga vikter, somliga är födda till att jonglera med gyllene bollar."  Max Beerbohm 1872 - 1956. Brittisk tecknare och författare.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar