tisdag 15 september 2015

Bipollen

På bilden här ovanför ser ni mig diskuterandes med en grekisk man. Han stod vid vägkanten och sålde naturprodukter och eftersom jag alltid köper mig en burk med honung när vi är i Grekland, så stannade vi bilen och gick ut för att handla.
Nu var det ju inte bara honung som mannen sålde. Han hade även burkar med havssalt, torkad timjan, och bipollen.
Han hade även flaskor med olivolja, vanlig raki och raki smaksatt med honung.
Jag köpte honung, timjan, raki smaksatt med honung och en burk med bipollen. Väl hemma vid datorn så googlade jag på just pollen och hittade detta:
Bipollen (kallas ibland för pollen-granulat) är fullt av bioaktiva ämnen och är nästan den perfekta födan. Den innehåller 22 aminosyror så som cystin, lysin, histidin, arginine, aspartiksyra, threonin, glutamin, prolin, glycin, alanin, valin, methionin, isoleucin, leucin, tyrosin, phenylalanin och tryptofan, vilket gör det till en bra proteinkälla.
Några av bipollens kända hälsoeffekter är att den:



     - ökar energinivå och styrka                 - ger synligt ökad muskeltillväxt



     - förstärker immunförsvar                    - är en stark antioxidant



     - ökar den sexuella lusten                     - slätar ut rynkor
Ja, så här ser det ut - dundermedlet
Vi får väl se - slätar ut rynkor, det kommer ju att bli det mest intressanta. Tillåt mig att tvivla men osagt är ju bäst.
  • "När du bär på en honungsburk som du tagit med dig till en vän i födelsedagspresent, stanna då inte efter vägen och börja äta ur den". Nalle Puh
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar