söndag 11 december 2011

Söndag

Så där ja, nu har energin kommit tillbaka. Den kom tillbaka samma eftermiddag som jag skrev att jag inte hade lust med nånting. Efter lunchen bakade jag matbröd, struvor och en mjuk chokladkaka.
Satte också upp min gamla fina julbonad som kommer från mitt föräldrahem

I dag är det sånt underbart väder så idag är allting lätt. Jag tog en promenad på förmiddagen och det kändes nästan som Vasalopps-söndagen med sol, blå himmel och dropp från taken.

Inte står solen högt på himlen så här års. Klockan är väl ca. 11.00
och väderstrecker är rakt söder. 
Promenadväg
Nu frostar jag av kyl och frys.
Tog och ringde till min "gamla" chef idag på förmiddagen. Tänk att det ska ta så lång tid innan man tar kontakt. Det känns ju så bra efteråt. Det var roligt att höra hans röst. Vi jobbade ganska nära tillsammans och hann bli goda vänner. Han flyttade ner till norra skåne, så det blir inte att vi ses. 20 år tillsammans på hotel Dalecarlia blev det och vi hade både med och motgångar tillsammans. Han fick cancer i lymfkörtlarna och jag gick in i väggen samtidigt i januari 1999. Idag är han frisk från sin cancer, men har en ärftlig form av någon typ av parkinson så han har det jobbigt nu också. Förhoppningsvis får han tid för operation i början på nästa år.
I övrigt är julkorten skrivna och allt känns under kontroll.

  • En sann vän är någon man kan dela tystnaden med.

  • Vi hörs!

    Inga kommentarer:

    Skicka en kommentar