fredag 16 december 2011

Julgodis

Detta mina vänner är Baileyskulor! Har precis kladdat ihop dom. Underbart goda (ja, man måste ju smaka lite när det är första gången man gör dom) Här kommer receptet!
Baileyskulor
  • 300 gr. Nougat
  • 1/2 dl Baileys
  • Ljus blockchoklad
  • O´boy pulver
Mixa ihop nougaten och Baileys. Ställ i kylen ca. 30 min. Forma kulor och rulla dem i smält blockchoklad. Lägg på ett smörpapper och sikta över O´boypulver. Ställ kallt så de stelnar.
Lätt som en plätt. Har man engångshandskar så kan man ta på sådana när man rullar smeten till kulor. Det kladdar nämligen lite.
Ja, det är vad jag gjort idag och nåt mer blir det inte heller. Jag har väldans ont i mina axlar, nacke och överarmar. Misstänker nån form av muskelinflammation. Voltaren gel och Ipren tabletter hjälper en del och sen tror jag på vila. Så nästa vecka blir det ingen träning utan lite semester. Det finns lite saker som man kan pyssla med ändå. Läser just nu en otroligt bra bok "Änglamakerskan" av Camilla Läckberg samt har börjat brodera en kudde åt mig själv. Jag gjorde en för ca 15 år sedan. Sen kom katten Nils in i vårt liv och han  älskade att tugga på hörnen på alla kuddar, så den här (bland många andra) blev förstörd. Nu provar jag på nytt.

Som ni ser finns det lite att göra

Så här blir den.
Ytterligare en av mina Amaryllisar har slagit ut. Så här ser den ut.
Den här heter Charisma

  • Den som aldrig har tid är den som uträttar minst.



  • Vi hörs!

    Inga kommentarer:

    Skicka en kommentar