söndag 4 december 2011

Dagen efter

Så här såg det ut på himlen i går morse. Grannens vimpel stod rätt ut från söder mot norr. Någon timme senare kom det lite snö men bara lite. Kallt var det i alla fall. Det är det i dag också. Det blåser småj#*lar.
Jag har ägnat både lördagen och söndagen åt att nästan inte göra någonting. De två dagarna träning och bak tog ut sin rätt. Inte blev det speciellt bättra av att jag på torsdagen innan barnbarnen kom hit, klättrade upp på en köksstol för att hämta en kakburk, och dråsade i golvet som en klubbad oxe. Det känndes bara lite skrämmande sådär direkt efter men nu börjar jag känna var jag slog mig. Ömt som sjutton på ben och axel.
De flesta olyckorna händer ju i hemmet så man får väl vara glad att det inte blev värre.
Så jag har bara gått inomhus och tagit fram lite mer julpynt. Tomtebordet är klart.
Mitt fina Luciafölje har fått komma fram. Det är Erkers Maria Perssons skapelser och det är hur fint som helst.
Och så har jag sytt lite på en tomtatavla (till nästa års syföreningsauktion). Det ska bli två och det kan vara skönt att ha dom klara när vi börjar i januari för sen finns det annat fint att göra. Ska förresten försöka göra nåt åt mig själv också. Har en del påbörjat.
  • Har man tagit fan i båten får man ro honom i land.

  • Vi hörs!

    Inga kommentarer:

    Skicka en kommentar