fredag 9 december 2011

Mellandag

Ytterligare en Amaryllis har sett dagens ljus. Den här är dubbel och otroligt vacker. Sen kom det ju lite snö så det ser ju faktiskt liite "vintrigt" ut.
Amaryllis "Elva"
Det känns drygt idag. Jag har planerat att baka matbröd, klenäter och kanske en mjuk kaka men jag tror det får vara till en annan dag. Vi får se hur dagen blir. Har en bok " Gustavs grabb" av Leif G W Persson som jag kan läsa. Jag passade ialla fall på att stryka lite tvätt när katten Nils hoppade ner från sin plats på strykbrädan för att äta.
I går ställde jag fram min julkrubba. I mitt tycke är den jättefin, och den har följt med mig hemifrån.


Julkrubban i sin helhet

Herden med sina får
De tre vise männen
Maria, Jesusbarnet och Josef i stallet

Jag tror den kommer från forna Jugoslavien eller nåt sånt men det spelar mindre roll. Det är i alla fall lika roligt varje år att ta fram den.
Jaha, nu blev det ju nästan tid att laga lunch. Få se om eftermiddagen bjuder på lite mer energi.
  • Idel solsken gör öken.

  • Vi hörs!

    Inga kommentarer:

    Skicka en kommentar