torsdag 29 december 2011

Gamla minnen



Idag regnar det ute. Jag har ingen som helst lust att gå ut utan ska bara gå ut i blomrummet och titta till mina blommor där. Sen ska jag gå igenom och se vad jag har för blomfröer kvar om jag behöver beställa nåt. Jag försöker intala mig varje år att jag inte behöver så något annat än tomater och gurka men i det fallet så är jag svår att övertala. Så fröer - det hör liksom till på nåt sätt.
Kommer ni ihåg Ronny och Ragge?
 

De gjorde ett program som hette "Byhåla" 1991 - 1993. Någon gång på våren 1994 så hade jag i egenskap som husfru på Dalecarlia, beställt fönsterputs hos en lokal städfirma. De skulle börja klockan 07.00 eftersom vi hade en konferens inbokad i en lokal från kl. 09.00. Tiden gick och inga fönsterputsare dök upp. Jag blev mer och mer frustrerad men eftersom det fanns andra göromål för mig så blev det inte av att ringa och höra varför de inte dök upp. Nåväl, strax före halv nio så kommer det två killar nersläntrande för trappen mot receptionen. Jag tyckte att jag kände igen dom så jag sa "och var f*n har ni varit då"? "nu får ni sätta igån direkt med konferenslokalen för nu kommer gästerna snart"! "Okey", svarade de två "men vi ska bara käka frukost först". Jag trodde att jag skulle explodera. Vilken fräckhet. Komma hit och jobba och så mena att man ska äta frukost.........där någonstans började min varningsklocka ringa. Ansiktsfärgen på tjejen i receptionen höll på att övergå från högrött till orange när jag kom till insikt vilka de egentligen var. Jag bad om ursäkt och tyckte det var fruktansvärt pinsamt men "fönsterputsarna" tyckte det var skitkul. Det visade sig att de bodde på hotellet för att i lugn och ro spåna på en ny programidé. Historien om Ingrid och de två "fönsterputsarna" berättas än idag  och den kan jag bjuda på. Trevliga pojkar var det i alla fall.

Fredde Granberg (Ragge)

Peter Settman (Ronny)
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar