fredag 23 december 2011

GOD JUL!

Så blev det då jul. Den tredje julen som pensionär och jag må då säga att jag lär mig lite för varje jul - att inte stressa menar jag. När jag jobbade så blev det väldigt hektiskt de sista dagarna före julafton. På jobbet skulle allt vara klart, pyntat och fint när gästerna anlände. Och naturligtvis ville jag inte att det skulle se sämre ut hemma. Vi har aldrig firat en sån där storslagen jul, men vissa saker tyckte jag ju att man absolut skulle ha. Ibland höll jag på ända fram tills julgästerna (mamma och syster) anlände och jag vet att jag flera gånger stod och grät på övervåningen för jag tyckte inte att jag hunnit med det jag skulle.
Nu - efter 64 år så vet jag att det blir jul hur mycket eller lite man har gjort och att det inte behövs så  mycket för att kunna umgås och ha trevligt.
Jag vill passa på att önska alla som läser min blogg: EN RIKTIGT GOD JUL! Vill också passa på att sticka in en liten men välmenande gratulation till Hennes Majestät Drottning Silvia. "Ha en riktigt bra dag"!


  • Ingen kristenhet i det här huset, sa katten, blev utkörd på julafton.



  • Vi hörs!

    Inga kommentarer:

    Skicka en kommentar