söndag 18 september 2011

Höstjobb

Idag har det varit lugnt. Grått ute och småkyligt. Jag satte på luftvärmepumpen och det blev riktigt skönt. Katten Nils har börjat att ligga på strykbrädan igen. Första kvällen det blev frost, ja då tågade han direkt till rummet med strykbrädan och där kommer han att ligga nu fram till det blir riktig vår. Aldrig att han skulle ligga där under sommaren, aldrig.
Jag har tagit in min uppstammade Blomsterlönn och i morgon blir det Änglatrumpetens tur. De blommar fortfarande båda två men nu är det dags för dom att vila lite. Dom får stå i mitt blomrum där de får ljus men väldigt lite vatten. Temperaturen varierar mellan +4 - +12 grader. Jul- och påskkaktusarna åker in dom också men dom får stå inne i huset.
Jag har en sommarstuga tillsammans med min syster. Den ligger utanför Borlänge och dit måste jag och maken åka nån dag för att dra upp bryggan, ta upp vattenpumpen och stänga till för vintern. En underbart vacker plats där jag tillbringat alla mina sommarlov från 7  till 17år. Nu känns det inte lika angeläget att vara där eftersom vi bor på landet året runt.
Borlänge ligger bara 20 minuters bilresa bort så det har blivit populärt att bygga bostadshus på de tidigare sommarstugetomterna och det börjar kännas liiite trångt.
Maken njuter på verandan

Tidig septembermorgon

Också tidig morgon med massor av spindelnät i gräset.

  • Huvudkudden är bästa rådgivaren. (Klokt att sova på saken vid svåra beslut)



  • Vi hörs!

    1 kommentar:

    1. Ser fint ut! Men tjugo minuter....hur fort kör du då!
      45 brukar det ta för mig =) Idag var det riktigt regnrusk men det kan va rogivande det också.
      Mina gosedjur ligger o sover som bäst.
      Kram Susanne

      SvaraRadera