torsdag 22 september 2011

Hop plock

Träning idag på förmiddagen. Passade på att handla före. Det är så skönt att gå i affären så pass tidigt       (kl. 09). Man behöver inte trängas och det går lugnt och fint tillväga när man ska packa i väskorna. Efter träningen tittade jag in till Karin på jobbet och fick en fika. Väl hemma igen fortsatte jag gårdagens arbete med att plocka in pelargonerna och se till att det blir bra inne i blomrummet. Passade också på att göra ett par höstdekorationer till verandan när jag ändå hade både mossa och rönnbär kvar.
Nu till helgen lovade SMHI nätter med frost igen. Visst  är det lite synd, för en del blommor har inte riktigt fattat det här med att gå till vintervila i tid, men de gör väl det efter en riktig frostknäpp.

Clematis Diversifolia "Fascination"

Clematis Jackmanii




















I blomrummet är det fullt. Sorterade pelargonerna färg- och sortvis igår. De flesta har jag lagt i plastpåsar som jag har hängt upp. De är utan krukor. Jag har gjort hål på påsarna så att luften kan cirkulera och så att jag kan stoppa in blomsprutan och duscha vatten på jordklumparna ibland. Jag gjorde så förra vintern och de allra flesta klarade sig. Jag har också fyllt en del amplar (helt tomma på jord) med blommor utan krukor.
Nu är det bara en del blommor kvar som står på verandan, men dom ställer jag in med krukor och allt.
Blomrummet är fyllt med Pelargoner, Bougainvillia, Blomsterlönn, Kalla, Agapanthus och Rosmarin

  • Den som spar han har.

  • Vi hörs!

    Inga kommentarer:

    Skicka en kommentar