fredag 5 augusti 2016

Sortering - igen

Jag som trodde det var slut med plockandet när loppisen väl var avklarad. Jag har fått ändra mina tankar. Nu ska det som blev kvar gås igenom och läggas i olika högar.
  1. Tippen
  2. Nästa loppis
  3. Källan/Ta till vara
  4. Blocket
Det får väl ta lite tid. Det ligger där det ligger nu och jag behöver inte jäkta.

Min lök verkar ha växt klart så den ska jag skörda och hänga på tork på skullen. Kan vara bra att få upp den innan semestern. Ska ta och skörda potatisen också men den kan vara nere nån vecka till.
Dags att skörda

Maken och jag var ut i skogen för att leta kantareller men det var en onödig resa. Vi fick så det räcker till 2 smörgåsar nu till kvällsmat men det var skönt att komma ut i skogen en stund.
En barkbit som ser ut som ett kranium
Grönt är skönt
  • "Det är bättre att gråta en gång än att ständigt sucka." Okänt ordstäv
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar