tisdag 23 augusti 2016

Blommor och barn

Så kom sommaren tillbaka. I alla fall för ett par dagar. Gräset växer och en del blommor prunkar som bara den.
Påskkaktusen (Riphsalidopsis gaertneri)  som hänger under en syren
har fel tidsinställning
Pelargonen som jag tog ett skott av på ön Egina 2009, blommar
rejält.
Alpgentiana (Gentiana acaulis)
Småblommig Clematis " Summer snow"
Ovanlig form på nypon på rosbusken
Rosa moyesii "Geranium"
 
Jag och maken var hos Anki i Företagshuset och fick massage i går. För mig var det enbart skönt eftersom hon för en vecka sedan tryckt ut de flesta av muskelknutorna i min rygg, och nu var det bara en uppmjukning. För maken var det "ont-skönt" och han är lite mör idag. Tur att vi vet att det går över.
Jag hälsade på mina vänner Baroa´a och Ehab Hameed och deras dotter Rittal i dag. De är lite spända eftersom de ska till Migrationsverket det 2:dra september för att höra om deras fortsatta vistelse här i Sverige. Ehab - som ju är konstnär och har jobbat med grafisk design hemma i Syrien, har börjat tillverka ljus. Fantastiska skapelser som jag naturligtvis inte har nån bild på men eftersom jag lovat honom att köpa lack - som han doppar ljusen i - så ska jag passa på och ta några kort när jag lämnar burken.
Lilla Rittal glömde jag inte att ta kort på. Hon tycker nog att det låter kul när jag pratar svenska med henne för då ler hon så gott.

  • "Barn tänker inte på gårdagen, inte heller på morgondagen. De lever i nuet, något som vi finner svårt." Jean de la Bruyère  1645 - 1696. Fransk författare, aforistiker och moralist.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar