söndag 21 augusti 2016

Fullt

Det blev sovmorgon för mig i morse. Skönt! Inte så jätte länge, men tillräckligt för att känna den där sköna känslan av att inte behöva gå upp.
Nåväl, väl uppe så började jag att plocka ihop och sortera det som vi ska åka med till tippen i morgon. Det blev en hel del och när vi väl hade plockat på släpvagnen med de möbler som ska till "Ta till vara", då såg vi att det som ska till tippen det fick inte plats. Det var det fullt. Vi måste åka två gånger. Däremot blev det ganska mycket plats i uthusen och det känns bra.

Trädgårdsarbetet har kommit och gått allt efter regnskurarna. I går kunde jag i alla fall klippa ur hallonhäcken och rensa landet. Nu ska dom få lite hönsgödsel och sen är det landet klart.
Svarta vinbärsbuskarna  står sen på tur. Jag upptäckte i år att vinbären var mycket större på den buske som jag gallrade förra året så det är faktiskt värt det besväret. När gallringen är klar ska buskarnas gödslas med lite vedaska.
  • "Bråd sak ska utföras långsamt." Kinesiskt ordspråk
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar