söndag 28 augusti 2016

Resa

Dagen för vår avresa till Grekland har kommit. Jag har målat tånaglarna (ett måste inför varje resa) och packningen är i stort sett klar. Ja, vi åker först till Arlanda och sover där och så reser vi tidigt i morgon bitti. I morse var det 8 grader här hemma men jag är ganska övertygad om att det är betydligt varmare dit vi ska.

Svärmor fyllde 92 år igår och jag, maken och dottern var där och uppvaktade. Dom satt och väntade och hon blev så glad när vi dök upp.
Vi fikade och satt och "pratade" (svårt att föra en konversation när de båda hör så väldigt dåligt - men det går) när jag hade diskat upp efter oss och vi skulle säga hejdå, så tyckte svärmor att vi skulle väl åtminstone sjunga för henne. Vi tog i och sjön båda verserna på "Ja må hon leva" och så hurrade vi. Hon blev jätteglad. En bukett trädgårdsblommor, en kram och en sång så var hon nöjd med dagen.

På väg hem så mötte vi barnbarnet Edvin på mopeden och barnbarnet Noah satt bak. De var på väg in till Leksand för att leta Pokémon och köpa godis.
Skolan har ju börjat och trots att både Noah och Yavanna var fundersamma inför starten (ny skola och nya klasskamrater) så längtade båda till måndag då de får åka tillbaka. Edvin är väl kanske inte fullt så entusiastisk, men även han tyckte det var "sådär" att komma tillbaka.

Så då tar jag en veckas semester och åker och badar så hörs vi om 1 vecka ungefär.
 
  • "En vacker sång blåser dammet från hjärtat." Svenskt ordspråk

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar