tisdag 9 augusti 2016

Överlämnandet

Så var man inte längre delägare till en sommarstuga. I dag träffades vi och gjorde upp affären. Lämnade nycklarna och talade om för de nya ägarna var de kunde hitta kantareller - på tomten.
För min del kändes det bra och jag tror även min syster kände på samma sätt. Man ska inte klamra sig fast vid något som man inte orkar ta hand om på rätt sätt. Nu vet vi (tror i alla fall) att de nya ägarna gör de nödvändiga underhåll som behövs. Dom var glada när de fick nycklarna och vi var glada att få lämna ifrån oss dom.
Här hemma hade det hänt saker när jag var borta. Maken skulle köra ner skräp med 4-hjulingen till vår trädgårdskompost. Det  ville sig inte bättre än att han välte  och fick maskinen över sig. Som tur var så hade han en redskapslåda fram och en bak och de gjorde att det blev luftrum emellan så han kunde kravla sig ut. Våra två barnbarn Noah, Edvin och deras kompis Pelle var ute och letade Pokémon så de kom och hjälpte honom att få upp 4-hjulingen på rätt köl. Det enda som hände med maken var att han brände sig i ansiktet på brännässlor, men som Karlsson på taket sa " det är en värdslig sak". Det hade ju faktiskt kunnat gå mycket, mycket sämre.
 
  • "Jag vill tacka alla som hjälpt till sa flickan vid barndopet."
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar