söndag 7 augusti 2016

Kylig men trevlig fest

I går lördag - var det fest i Almo City. Närmare bestämt så var det knytkalas inne hos grannen Johnny och Göran. Det var vi som bor närmast runt majstången, därav namnet Almo City.
Vi var 14 personer som samlades på Johnnys veranda och som lite senare - i spöregn - snabbt gick över till Görans lada för att äta av alla goda rätter som fanns. Det fanns fisk tillagad på indiskt vis, kurdiska vindolmar (med vinblad ända från Kurdistan), laxpaj, tapas, kycklingklubbor, varm tomatsoppa, kall gazpacho, röstirulle, arabisk tabouleh, nybakat bröd med ostar och säkert mycket mer som jag inte kommer ihåg. Vi drack av medhavda drycker och som avslutning blev det kaffe spetsat med lite kardemumma (på arabiskt och även indiskt vis) samt smulpaj med trädgårdens bär och en fluffig underbar Pavlova (maräng, vispad grädde och hallon). Behöver jag säga att vi alla var proppmätta.
Tyvärr så blev det ganska kyligt framåt kvällskvisten så jag bröt upp relativt tidigt. Jag har inte någon större lust att dra på mig en förkylning till vår resa till Grekland.
Hur som helst så var det en mycket trevlig kväll i goda grannars sällskap. Tack Johnny, Brigitte och Göran.
  • "När jag var ett litet barn så trodde jag att framgång stavades glädje. Jag hade fel. Glädje är som en fjäril som uppenbarar sig och gläder oss under ett kort ögonblick, men snart fladdrar iväg." Anna Pavlova 1882 - 1931. Rysk prima ballerina
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar