tisdag 16 augusti 2016

Hantverk och tranor

Det har ganska länge varit populärt med tvättställningar i trä. Ni vet sådana där som man har streck emellan. Lite gammeldags stuk. Själv har jag haft en torkvinda för jag tycker att en sådan har tagit mindre plats.
Jag har tänkt om! Efter en del funderande var jag skulle ha den och en del tittande på internet, så bestämde jag mig för att jag skulle ha en sådan. Jag har ju en händig make så jag printade ut en ritning och lämnade den till honom häromdagen, och nu har jag en sprillans ny tvättställning.
Tyvärr så kan man inte måla den ännu eftersom stolparna är av tryckt virke och det måste utsättas för vind och vatten innan det blir bra att måla. Men den fungerar fint och tar inte alls stor plats. Tvärtom så tror jag den tar mindre plats än en tvättvinda och mycket snyggare också.
En stolpe på plats
Hela ställningen ska målas vit - nästa år.

Den här tiden på året när man är utomhus och håller på så kan man få höra ett ordentligt trumpetande på håll och rätt som det är så dyker de upp - tranorna. Stora flockar med de här jättestora fåglarna, sveper in över hustaken och sen bort över åkrarna. Mäktigt.
  • "Även en trasig klocka går rätt två gånger om dagen." Marie von Ebner-Eschenbach 1830 - 1916. Tysk författarinna.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar