onsdag 20 januari 2016

Trafikljus

 
Vägen mellan Siljansnäs och Leksand har begåvats med 2 trafikljus. Det är vid Sundet som man håller på att gräva upp vägen för att göra cykelbana. Hur länge grävningarna ska hålla på är skrivet i stjärnorna men det kommar nog att ta tid. Det ska grävas fram till Västanvik, sen får man väl se.  Vid Sundet grävde man upp ena sidan av vägen före jul, efter helgerna började dom med den andra sidan plus på ett ställe närmare Västanvik så nu har vi två trafikljus som dessutom inte är synkroniserade med varann.
Vid Leksandsdörren visar det grönt...
...men lite längre fram visar det rött.
Kommer man sen bort en bit från stora vägen - ja då är det lugnt.
Jag var upp på hotellet i förmiddags och skulle lämna de 4 babypaketen. Den enda jag fick tag på var den mamma som fött tvillingar för ett par månader sedan. 1 blivande mamma fick jag inte tag på och den 3:dje blivande mamman - Senam som jag skjutsat så många gånger - ja hon var på BB för att föda. Jag väntar med dom två paketen till senare.
 
Den lilla tvillingflickan


 
här är hennes bror i mammas knä
Storasyster visar mig sina fina tidningar
med Barbiedockor i.

  • "Gå alltid till badrummet när du får chansen." Kung George V  1865 - 1936. Engelsk kung.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar