torsdag 28 januari 2016

En omtumlande förmiddag

Jag har varit i Falun idag. Fick en kallelse till Mammografin eftersom de sett något på de bilder som togs i december.
Jag åkte i god tid eftersom det hade snöat kraftigt under natten och jag inte visste hur vägarna skulle se ut. Maken skrattade åt mig och sa att jag åkte så där tidigt bara för att jag skulle kunna gå in på Plantagen före.
Jag åkte igenom Tibble, Ullvi och Romma. När jag kom till Hälla så stod det en långtradare i en backe och blockerade hela vägen. Det var bara att vända bilen och åka tillbaka och ta vägen över Rättvik, så visst var det tur att jag var ute i god tid. Plantagen hann jag med efter mitt besök på lasarettet.
Besöket visade sig vara nödvändigt. Jag har små cellförändringar i ena bröstet. Efter att professor Tabar förklarat för mig att jag inte behövde vara orolig, så gick allt som på räls. Inbokningar för både magnetröntgen och biopsi gjordes. Tid för operation får jag senare, men den kommer att äga rum v. 8.
Ja se det var en omtumlande förmiddag.
På väg till Falun via Rättvik

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar