lördag 2 januari 2016

Stilla snöfall

Jag sitter här i Hansgården och tänker och läser. Jag läser texter i Psalmboken.
Det kanske låter lite underligt men jag har fått reda på datum när syföreningen och väntjänsten ska vara Gudstjänstgrupper. Vid dom tillfällena brukar det vara jag som håller i förbönen och det skadar ju inte att vara ute i tid.

Maken har åkt till Tibble så det är alldeles tyst härhemma och utanför fönstret dalar det ner snö - så där riktigt vackert.
Det finns så mycket fina texter i psalmboken. Det är lätt att få inspiration. Den senaste jag läste var en av påven Johannes Paulus II. Otroligt fin.

I övrigt har jag tagit reda på lite tvätt. Nu ska jag gå ut i blomrummet och skvätta på pelargonerna lite vatten. I februari kommer jag att slå på belysningen därute och förbereda blommorna - och mig själv - på våren.

Just nu ser det inte bra ut - milt sagt
"Floder vet att det inte är någon brådska, tids nog kommer dom fram." Nalle Puh
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar