tisdag 26 januari 2016

En liten förändring

Tänk vad en liten förändring kan göra mycket - i alla fall för mitt humör. Jag har länge haft en skinnsoffa som vi nästan aldrig sitter i. Jag är ju uppväxt med att när det kommer främmande då ska man sitta i vardagsrummet och fika - fint skulle det vara. Nu sitter man alltid i köket.  Vardagsrummet har bytt namn till TV-rum och tittar på TV det är vad man gör i det rummet nu.
Ja, jag brukar sitta och handarbeta där också.
Så i vårat lilla "vardagsrum" stod det en soffa som ingen satt i och som bara tog upp plats. Jag la in en annons på Blocket och på FB och efter ett par timmar fick jag napp. I går kväll kom en herre från Leksand, packade in soffan i sin bil, betalade och allt var klart.

I förmiddags åkte jag till IKEA för att köpa ett "par" saker till den nu tomma hörnan. Det blev en fotpall och en golvlampa. Det andra fanns redan. Nu är det klart och jag är supernöjd.
Före
Efter
  • "Var måttlig i din njutning så förblir den en njutning."
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar