onsdag 4 maj 2011

Kaos!

Nu är reparationen av köket i full gång. Jag hoppas det ska gå ganska fort eftersom det är DAMMIGT och GRUSIGT på golvet. Jag  (och maken B), försöker hålla efter med sopkvast och dammsugare så gott det går men det är svårt. I går när jag kom hem efter min cirkelträning då stod diskbänken på gården och i går eftermiddag var vedspisen utdragen och stod en bra bit ut på golvet.

Maken jobbar emellertid på riktigt bra och i skrivandes stund  står spisen på plats igen. Jag kan egentligen inte göra så mycket eller rättare sagt han vill inte ha mig rännande runt om honom så jag tog tillfället i akt och var ute och fick på lite gödsel på både rabatter och gräsmatta. De har nämligen lovat regn i morgon så det är väl bäst att passa på. Nu ska jag åka och handla och beställa lite hämtmat. Det får bli Kebab-tallrik idag. Sen kommer 2 av barnbarnen på eftermiddagen då får vi se om de ska "hjälpa" farfar eller om de vill hitta på nåt annat.



Dom kanske vill inviga sina tröjor som jag hittade på NeCo. Vi får se.

Vi hörs.







                                                                                           

2 kommentarer:

  1. Oh vad spännande! Ska bli så kul att se! Det blir nog jättefint. Men det är inte kul så länge bygget pågår. Hämtmat är bra =)
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  2. Tack för att du hälsade på mitt blogg! Vi mår bara bra och i Holland var det full fart. F hållar på med målning av vår 'mellanrum'. Jag kan avslapna, eftersom han vill inte att jag hjälper till ;-) Kanon!
    Vad roligt att se hur fint ert kök kommer att bli.
    Kram,
    Johanna

    SvaraRadera